Barnvagnsbränna

Jag jobbar på min barnvagnsbränna nu. Jag har inte haft en sen jag var föräldraledig med dottern för tre år sedan. Men nu är jag på gång igen. Denna bränna växer fram under vårkanten och kommer av att man kör runt barnvagnen utan handskar, men med jacka på, under en längre tid. Dagligen. Händerna antar en brunare nyans än övriga kroppen. Även kinderna får lite färg. Trevlig. Men kanske inte så snyggt (men händerna alltså) när man väl tar av sig jackan och händerna är den enda kroppsdel som inte ser ut att höra hemma i ett ide.

20130406-142247.jpgHänderna som börjar få lite färg (mina alltså).

20130406-142337.jpgKrokusar som tittat fram medan vi var i norr.

Kommentarer

