Det här med spelregler

Isolera en pigg treåring och du får veta att du lever. Jag lever! Som fan. Ett tag höll jag på att tappa det helt, så jag fick frisedel ett slag. Och vad gjorde jag då? Tog en promenad? En kaffe på ett fik? Ringde en vän? Nej, jag tog såklart bilen till Ikea och köpte en ny badbalja till barnen. Det var onekligen trevligt.

Nu har vi åter roat oss här hemma med att riva fram samtliga leksaker hushållet kunde frambringa. Plocka undan är nämligen helt ointressant. Vi har pysslat (tack faster med sambo!) och spelat spel. Jag gillar inte att spela spel med treåringar. Jag tycker att det är skittråkigt! Det blir liksom inget spelande alls och reglerna ändras hela tiden. Jag försökte en stund sen bad jag henne att flytta även min spelpjäs då jag inte tycktes göra rätt, hur mycket jag än försökte göra som hon sa.

20130406-140632.jpgPysslet!

20130406-140701.jpgFia med knuff. Eller vad det nu var…

Kommentarer

