Nej nu vill jag ha måndag!

Säg inget till min man bara för han är rätt glad över att ligga och sova. Och visst är det skönt att inte behöva fundera ens lite på matlagningen. Och såklart är det väldigt trevligt att se maken mer än en stund på kvällen. Men nu är jag redo för vardag.

Är det inte lite väl typiskt att barn blir sjuka i samband med semestern? Ja, eller påskledigheten i det här fallet. Dottern har lyckats få magsjuka två gånger på en vecka. Eller så är det samma magsjuka fast med segt förlopp. Eller segt och segt, det verkar ju gå över efter en kräkning. Och inget magont, illamående eller feber heller för den delen. Men nu kom jag av mig. Måndagslängtan var det.

Efter att ha varit hemma med två barn i snart två veckor och dessutom behöva isolera ena (rackarns pigga) barnet halva tiden börjar i alla fall jag känna mig rätt sugen på lite måndag. Med förskola. Hon är nämligen good to go från och med ikväll. Då hävs isoleringen. Och jag är väldigt redo för det.

2 thoughts on “Nej nu vill jag ha måndag!

Kommentarer

