Jisses amalia

Skjut mig någon! Ungefär så känns det idag. Denna dagen höll på att knäcka mig en stund. Dottern, som förvisso sov gott inatt (men på tok för lite), led av svår napplöshet imorse. Det yttrade sig i utbrott av det ilsknare slaget. Samt härliga krav om middag klockan 07:30. När jag förklarat för femtioelfte gången att jag fan inte ställer mig och steker hamburgare så tidigt på dagen, men att hon gärna kunde få yoghurt, macka eller frukt istället (samtidigt som hon skrek) kände jag att jag var rätt beredd att flytta hemifrån. Typ där och då. Men jag sansade mig och försökte duscha istället. Det fick jag fan för. Dottern slet i duschdrapperiet och var allmänt förbannat. Över det mesta här i livet, men mest inget. Och plötsligt förvandlades ilskan över att inte få hamburgare till ilska över att jag tagit mig friheten att hoppa in i duschen, före henne. Maken till fräckhet. Så vi hade ett litet gräl där och då, i det vid det laget plaskvåta badrummet. Sen var det bara resten av morgonen kvar.

Men jag lämnade en kvittrande glad unge på förskolan klockan nio och fick mig ett antal långa promenader innan kören klockan 12. Och vid hämtningen gick det rätt okej. Jag hade ju lovat henne en glitterväska så jag hade en muta att ta till. Nu sover båda barnen i sina sängar och jag tänker dricka en kopp te och stirra lite framför mig innan jag själv går och lägger mig.

20130409-201505.jpgDen glittriga handväskan och Selma (som hästspektaklet heter) därunder. Här på väg hem efter att ha inhandlat väskan. Vi hade ett antal dispyter rörande om Selma borde släppas lös på asfalten eller inte. Jag röstade på ”inte” med tanke på att Selma sover i vår säng om natten.

Kommentarer

