Ännu mera projekt

Jag behöver inte oroa mig för att bli sysslolös om dagarna. I takt med att all snö smälter bort växer nya projekt fram. Just de här projekten är dock av mindre lustfylld karaktär. Och desto viktigare att ta tag i.

På balkongen, fönsterbläck och rutor ligger ett lager med stockholmssmuts. Det är liksom ingen mening med att tvätta bort det förrän alla gator här omkring är sopade för då får man bara göra om det hela om nån vecka. Så än så länge nöjer jag mig med att titta på smutsen, sådär lite på avstånd. Och känner glädje över att ha hittat ett användningsområde för babyns tvättservetter.

20130414-082140.jpgStockholmssmuts utanför fönstret.

20130414-082322.jpgFinns inget som tar bort svåra fläckar som dessa. Funkar inget annat (typ klorin, kaustiksoda eller super10) så testa detta. Fungerar garanterat! Inget jag vill använda på en stackars babyrumpa så där till vardags med andra ord.

2 thoughts on “Ännu mera projekt

  1. Måste ändå få säga att det mesta av smutsen är rester från avgaser som innehåller en hel del av vatten icke lösliga kemikalier. Anledningen till att tvättservetter fungerar är för att de innehåller barnolja och OLJAN löser upp detta avgassmuts! Alltså är det ingen fara att använda servetterna på barnrumpor…
    (biofysikaliska kemisten har talat ;-))

    Gilla

    • Haha bra att veta. Ställer mig dock fortfarande tveksam till att använda dem på mina barn (såvida jag inte är utan vatten) då de blir väldigt röda av dem. Men nu har jag blänkande vita balkongmöbler!

      Gilla

Kommentarer

