Och mitt i allt ska jag visst börja med yoga

Nån gång i början av året ramlade jag över information om en yoga-kurs för föräldrar och barn här i närheten. Jag kände att det blir perfekt för mig. Att sådär lite försiktigt börja bygga upp kroppen såhär efter graviditet och förlossning. För jädrans vad min kropp tagit stryk av graviditeten – ömma fogar (det knakar fortfarande i bäckenet i vissa lägen) och höfter (ajaj), allmänt svag muskulatur (det är ingen hit med sammandragningar och foglossning som gör en oförmögen att träna) och så en kondition som sett bättre dagar. Just det sistnämnda börjar förvisso ordna upp sig. Jag bor trots allt på höjd och släpar barnvagn, två barn samt ofta en barncykel några varv fram och tillbaka varje dag. Men åter till kursen.

Jag mailade för att anmäla mig, men kursledaren tyckte att jag skulle vänta med att börja till nästa kurs eftersom att den första var lite väl nära inpå förlossningen. Sagt och gjort. Nån gång efter påsk skulle det hela börja. Det var bara det att jag hunnit glömma bort det här när det närmade sig. Dessutom började bebis sova sämre om nätterna så jag har gått runt som i en dvala och inte tänkt på vilka åtaganden jag har, förutom att få vardagen att gå runt. Så fick jag ett mail, med frågan om jag inte skulle kunna avboka mig från passen när jag inte behagade komma. Allt eftersom att andra fick stå tillbaka när jag inte avbokade mig. Såklart. Och då gick det upp för mig att den här kursen jag skulle gå redan börjat.

Imorgon är det dags för pass nummer tre. Eller pass nummer ett för min del. Och det ska bli väldigt spännande. Jag har alltid ställt mig tveksam till yoga för egen del. Mest för att jag är sjukt osmidig men även till stor del för att jag gillar träning som är lite mer fartfylld. Just nu tror jag att det här kan passa mig bra. Återkommer om det imorgon.

Kommentarer

