Alla dessa böcker

Det finns få saker jag drar mig så mycket för som att packa böcker i flyttlådor. Och det är av en enda anledning – man kan ju bara packa några futtiga böcker per kartong innan den börjar bli för tung. Sen måste man hitta en massa lätta saker att packa i resten av kartongen tills den blir full.

Varför packar jag då ner en massa böcker? Jo, vi ska måla om här hemma. Och då måste bokhyllan ner. Och den får helt enkelt fortsätta vara nedmonterad tills den hittat vårt nya hem. Men då måste böckerna packas ner ”på riktigt” och inte alla tillsammans i ett par lådor. Då får jag nämligen onda ögat av maken den dagen de ska flyttas på. Det kan ha hänt ett par gånger tidigare.

Nu har är jag inne på flyttlåda nummer fem, på EN bokhylla. En fördel med det hela är dock att alla vinterkläder nu packas undan. Så nåde kylan om den tar nytt tag!

20130419-110919.jpg

2 thoughts on “Alla dessa böcker

  1. ojoj…tror du man får onda ögat av flyttgubbar om man packat en hel resväska (som faktiskt har hjul men kanske ändå måste lyftas i trappor och upp i lastbil) full med nästan bara böcker?

    Gilla

Kommentarer

