Den där nässköljen (nej, ni kan vara lugna – det kommer inga bilder)

Efter att ha lämnat på förskolan imorse med röda ögon, huvudvärk, snorsträngar under näsan och djävulshorn i pannan fick jag tipset från en av pedagogerna att genast gå och införskaffa en nässkölj från apoteket. Den ska tydligen rå på de flesta bekymmer här i världen. Mitt främsta problem för dagen var ömmande bihålor. Så jag tänkte ge det en chans. Jag har ju hört att det ska vara bra. Och rackarns vad jag önskar att jag testat detta tidigare!

Tänk er själva – koksaltlösning upp genom ena näsborren och så ut (med tillbehör) genom den andra. Och det känns ungefär som en redig kallsup. Halleluja vilket fredagsmys! Jag är frälst. Ja, inte över priset dock. En 60 ml (sår)spruta med en lite mjukare gummihätta längst ut för 130 kr. Någon blir onekligen rik på detta. Och inte är det jag.

Nåväl, mitt omdöme blir en massa plus.

2 thoughts on “Den där nässköljen (nej, ni kan vara lugna – det kommer inga bilder)

Kommentarer

