Ja vad gör den där pappan egentligen?

I väntan på att maken skulle komma hem från jobbet satt jag med barnen i dotterns rum och lekte. Dottern haltade lite smått så jag bad att få titta på hennes fot. Hon visade tveksamt upp den och jag såg en liten sticka. Jag sa att jag skulle hämta en liten pincett och ta bort den. Nu blev hon ännu mer tveksam.

– Men jag är ju sjuksköterska – jag kan sånt här!
Mmmm…jag tror inte det mamma.
– Jo, jag är bäst i hela världen på att ta bort stickor.
Okej då. Men mamma?
– Ja?
– Jag är också sjuksköterska!
– Jaså?
– Ja. Jag har varit på ditt jobb. Flera gånger. Så jag är också en sjuksköterska. Jag har vart på sjukhuset.
– Ja där ser man.
– Ja.
– Men vad gör pappa då?
– Pappa? Han är… han är en vanlig människa!

Så nu kan ni sluta fundera över det. Han är en helt vanlig människa den där pappan.

Kommentarer

