Nykter på ängarna

Sällan har jag varit så nykter på mariehemsängarna som idag. Men då brukar jag heller inte hänga där annat än vid brännbollscupen. Idag tog vi bilen förbi – min far, mina barn och jag – och tittade på några matcher.

Dottern var konfunderad över mycket – varför vissa gick på spelplanen (utelaget), varför en del hade konstiga kläder på sig, var bollen var och vad det egentligen var som brändes. Så det var ju tur att jag var nykter och kunde förklara det hela. Dessutom var jag tvungen att skydda henne från ett lag målade i rött från topp till tå, då hon blev väldigt rädd för dessa människor. Sonen sov sig igenom det hela.

Det är en härlig folkfest som jag har många härliga minnen ifrån. Inte minst från åren som student vid universitetet. Och det var inte utan att jag gärna satt mig ned med en öl eller två. Men det var rätt skönt att ta en sval bil därifrån också.

20130531-190953.jpg

20130531-191018.jpg På håll.

One thought on “Nykter på ängarna

Kommentarer

