Om vi gillar vår nya säng?

Jo tack, den ser skön ut. Men den har inte haft den effekt på sömnen som vi hoppats på. Bebis har nämligen hamnat i nån slags fas igen. Och när mycket händer i utvecklingen blir det stökigt. Med allt. Särskilt med sömnen för den här killen. Han vill äta var annan timme och där emellan ligger han och vevar med armar och ben som om han vore en helikopter, redo att lyfta.

Dottern tycks också vara i fas. Eller nåt. Hon sover nämligen också rätt dåligt. Och även hon verkar vara inne på att få sängen att lyfta av allt vevande med armarna.

Kvar har vi då två föräldrar som inte vevar med armar och ben. Nej, dessa två föräldrar vill få lite god natttsömn.

Inatt när jag ammat, buffat på bebis och försökt knuffa bort dottern från mig (ja, hon låg på mig. Allt medan jag försökte amma. Och klappa på bebisen) fram till långt efter midnatt, satte jag mig upp och fräste nåt om att jag fått nog och tänkte flytta till ett annat rum. Men det gick dåligt med det. För bebis ville amma igen. Dottern flyttade dock på sig och la sig för att sova på sin far istället. Alltid nåt.

20130613-104834.jpg Nu verkar det dock passa att sova igen. Men det är nog bara för att jag tagit tag i tvättberget. Det var tydligen inte så roligt.

Kommentarer

