Huvudbryn och värmande möhippa

I lördags gick en möhippa av stapeln. En möhippa för min älskade storasyster som ska gifta sig. Och herregud som jag kämpat de senaste veckorna, och då framför allt de senaste dagarna, för att inte avslöja planerna runt festligheterna. Att inte avslöja att jag rest upp till Umeå. Att inte råka springa på henne på stan. Att utröna om vi kunnat göra vad vi planerat eftersom att systern fått en ömmande nacke. Och om lokalen vi hyrt verkligen var en bra idé. Och framför allt att avstyra planer på tandutdragningar (hennes tand, inte min) som skulle skett dagen innan hippan. På något sätt lyckades vi med det.

I fredags eftermiddags, efter att ha sprungit ärenden och fixat hela förmiddagen, satt jag med min mor och son vid köksbordet. Så kom mamma på att min syster just slutade jobbet i närheten och skulle kunna få för sig att komma förbi. Så hon tyckte att vi skulle släcka ner hela lägenheten och gömma oss i sovrummet. Utifall att. Men där nånstans tyckte jag att gränsen gick.

Jag kan säga att lättnaden efter att vi kidnappat min syster, utan att hon haft en endaste aning om att det skulle ske där och då, var stor. Och nu, efter en jättetrevlig möhippa och söndagshäng med hennes fina familj, känns det i kroppen att det vart en viss anspänning. Men oj så roligt vi haft!

Imorgon bitti åker jag och sonen hem igen för att fortsätta vardagsbestyren lite till innan dottern påbörjar sommarledigheten. Sen väntar många härliga och händelserika (men framför allt lediga) veckor med hela familjen. Jag längtar!

20130616-194822.jpg En snabb klädprovning kvällen innan för att se att allt passade.

Kommentarer

