Early bird shopping

Imorse var det vi och andra småbarnsfamiljer med morgonpigga barn som hängde på låset till Bromma Blocks. Affärerna var tomma på folk och således slapp vi köa i kassorna. Precis som jag vill ha det, särskilt när hela familjen är närvarande. Det som skulle införskaffas var lite smått och gott till nästa helgs fyraårskalas. Inköpslistan var till en början diger men vi lyckades korta ner den ordentligt efter lite diskussioner i bilen på väg dit.

Dottern fyller egentligen år nästa månad, men då är vi på vift så vi firar lite i förväg istället. Hon har nämligen pratat om detta kalas i ett halvår. Och hon har pratat om hur hon vill bjuda hela förskolan (trettio barn) till vårat chateau på 65 kvadratmeter. Med en del föräldrar och ett och annat syskon inräknade skulle det bli lite drygt en kvadratmeter per person. Det tyckte hon kändes fint. Vi föräldrar var av en annan åsikt så nu har vi lyckats få ner antalet bjudna till ett lite mer hanterbart antal. Typ fem-sex stycken.

Förutom kalasshopping råkade jag ramla över ett rea-ställ där jag hittade en sommarklänning för en billig penning. Jag har nämligen lite ont om amningsvänliga kläder denna sommar. Och eftersom att jag räknar med medelhavsvärme nu när sommarlovet börjat kändes denna som en bra investering. Risken finns att jag nu jinxat det hela, så det kanske är lika bra att plocka fram gummistövlar och sydväst istället.

20130623-141811.jpg

Kommentarer

