Långpromenader, nya naglar och smärre psykbryt

Jag pendlar i dagarna mellan att vara jättepigg, jättetrött, glad och arg. Och det är inte så att jag stannar kvar i en känsla hela dagen. Nej, det svänger fort. Jag känner av att jag varit själv med barnen en del på sistone. Och jag antar att det når sin kulmen nu när maken jobbar sista dagarna före semestern. Allt blir liksom lite extra jobbigt.

Men jag har hunnit med några längre promenader den här veckan i alla fall. Och det uppskattar jag verkligen. Det ger lite extra energi mitt i tröttheten. Och det låter mig rensa huvudet. Jag passar på när äldsta barnet kan vara hemma med maken. Att ha bebis med i vagnen gör mig absolut ingenting. Han somnar ju ändå.

Jag har också hunnit med att (i panik!) fixa naglarna inför två stundande bröllop. Mina egna naglar var nämligen helt nedrivna och såg bedrövliga ut. Bortom all räddning kan man säga. Och jag skiter egentligen i vilket, men just nu kände jag att det vore trevligt att för första gången nånsin fixa naglarna. Ja första gången på salong vill säga. Sagt och gjort. Tiden bokades mitt på dagen och på eftermiddagen lämnade jag över mina händer i någon annans våld. Med tanke på priset känner jag mig nöjd. Och det var onekligen rätt spännande att se hur de gjorde.

20130704-213411.jpg Mina fantastiska naglar ”au naturel”.

20130704-213432.jpg Och så något att rivas med!

Däremellan har jag hunnit med att näst intill få psykbryt på dottern som på något vis kan det där med att trycka på mina knappar. Jävlar i min lilla låda så arg jag blir när hon sätter sig på tvären till den gräns att hon ställer sig och sparkar på mig och slår på barnvagnen (med lillebror i, såklart). Och det för något så upprörande som att jag har mage att råka göra som hon säger (”nu ska vi gå hem mamma” och därefter ”neeeeeeeej, du gör feeeeel…vi ska gå till paaaaaarken” och så vidare)(i oändlighet). Hon har för övrigt fått saxförbud efter att ha klippt håret av de flesta av hennes gosedjur samt sig själv. Men det är ju världsliga ting.

Nåväl. Nu ska jag lugna ner mig och titta på vad Ernst gör i sommarhuset.

Kommentarer

