Jag förstår

Jag fortsätter att tjata om fyraåringen. Ni får leva med det. För fyraåringar är ena trevliga varelser. De resonerar och argumenterar för sin sak, ideligen.

En rolig del i detta argumenterande för sin sak är hur dottern snappar upp sånt jag och hennes far säger till henne. Som imorse när vi var på väg till BVC för fyraårskontroll.

– Mamma vi ska åka tåg till sjuksköterskan, eller hur?
– Nej, vi är sena så vi tar bilen.
– Men snääääääälla mamma, vi kan väl åka tåg?
– Nej vi hinner inte. Men vi kan åka tåg en anna dag.
– Jag förstår. (Say what?!) Vi åker alltså tåg en annan dag, när vi inte har jättejättebrottom.
– Ja…typ så ja.

”Jag förstår” är nämligen något jag säger väldigt ofta till just henne. Säkert till andra också men mest till henne. Men det är ju bra att hon förstår.

Kommentarer

