Snedamning deluxe

Hela familjen, ja förutom den där minsta krabaten, har vaccinerat sig för fästingburen TBE i år. Det var på tiden kan man säga. Och vi var egentligen lite väl sent ute i år med tanke på att vi tog första sprutan när fästingsäsongen redan var i full gång. Men nu ska vi inte vara petiga.

Första sprutan gick som en dans. Ingen smärta, inga större biverkningar (förutom maken som blev ”väldigt sjuk” två dagar efteråt) och jag fick till och med glass efteråt. Bara en sån sak. Andra sprutan togs i onsdags. Det gjorde inte alls ont. Dottern rörde inte en min när hon såg hur sjuksköterskan stack henne i armen. Och glass åt vi efteråt. Alla var nöjda och glada.

Så kom natten. Å herre jävlar så ont jag fick i överarmen! Minsta rörelse smärtade som satan. Och eftersom att jag liggammar om nätterna fick jag stora besvär med amningen på vänster sida. Det gjorde ont som sjutton när jag låg på den sidan. Och när morgonen kom förstod jag att jag inte ammat alls på vänster sida den natten. Det rådde en stor ojämlikhet mellan mina brön. Minst sagt. Och det gjorde nu inte bara ont i vänsterarmen utan även i vänsterbröstet. AJ!

Det tog några dagar innan jag lyckades åtgärda denna snedamning. Ett tag trodde jag att jag skulle åka på mjölkstockning trots att jag redan trappat ner på amningen. Och allt badande gjorde väl inte saken bättre. Men nu är ordningen återställd. Armen smärtar inte lika mycket heller. Tur att det är ett helt år kvar innan det är dags för nästa spruta. Och tur att jag inte kommer att amma då längre (om jag får min vilja igenom vill säga).

20130728-111816.jpg Strandamning av mycket ömmande vänstertutte.

Kommentarer

