En diplomatisk sågning

Jag är klädd för att gå ut och träffa några vänner. Jag står i hallen och säger hej då till dottern. Hon säger hej då. Hon tittar med stor tveksamhet på mig, och då framför allt på min blus.

– Mamma, vad är det för trassel?
– Trassel? Menar du de här? (Pekar på kråset på blusen)(Eller om det heter volanger)
– Ja, får jag känna?
– Ja, visst.

Dottern känner på blusen, fortfarande med en skeptisk blick.

– Jag tycker inte att det är fint.
– Nähä.
– Mamma, tycker du att den är bekväm?
– …

Som för att inte göra mig ledsen över att hon inte gillar mina kläder. Jag överlevde sågningen och hade en trevlig gårdagskväll.

20130731-092612.jpg Blusen med trasslet.

Kommentarer

