Kvällsfunderingar och strandhäng

”Alltså jag vet hur det kommer kiss. Alltså…kisset kommer från det här…i rumpan finns det kiss. Det gör det. När jag är död då kommer jag faktiskt va där uppe på molnet. Det kommer jag faktiskt va. Jag har tagit tvål på båda händerna. Det har jag gjort. Vill du känna på dem? Jag lurade inte dig. Men jag hade inget tvål på den här handen, där plåstret är. Får jag titta på vuxen-TV nu?”

Helt vanliga kvällsfunderationer från fyraåringen. Eller kvällsmonolog snarare. Allt detta efter en mycket angenäm dag på Mälarhöjdsbadet och middag med goda vänner.

Nu hoppas jag på en lugn natt från sonens håll. Han har nämligen två tänder på frammarsch och gnäller därefter, såklart. Dag som natt.

20130802-205925.jpg

Kommentarer

