Mumsfilibabba och sånt

Vi fortsätter vägen bort från amningen. Vägen mot den blodiga biffen nu när han fått tänder och allt. Han får förvisso hellre dra sig åt det vegetariska hållet. För både kropp och miljö.

Men åter till maten. Jag testar att laga egen mat den här gången. Inte för att jag inte gjorde det förra gången men dottern ville inte ens titta åt min mat. Det var bara burkar som gällde. Och inget ont i det, men det blir ju så jäklarns dyrt i längden. Dessutom innehåller burkarna så mycket vatten att de måste äta så mycket för att hålla sig mätta. Det är i alla fall min erfarenhet av det hela. Men nu går det bättre. Vad sägs om den här sörjan?

20130804-105548.jpg Morötter, zucchini, tomat, kyckling och vitlök. Han gillar det numera, men då jag lagar mat på känn kommer jag aldrig kunna göra samma rätt igen. Men han får väl helt enkelt börja gilla andra rätter.

Kommentarer

