Hå och hej

Jag är trött som rackarns och vill lägga mig i ett SVALT sovrum, under täcket. Jag känner mig nästan sjuk. Typ som om den förkylning jag fick i början av sommaren inte riktigt vill lämna kroppen helt. Nåväl, jag kan ju alltid drömma om detta svala sovrum som lyser med sin frånvaro. Sängen blir skrämmande het av den plastade frotté som finns under madrasskyddet. Särskilt när man är fyra personer som trängs i denna säng. Men då vi gillar icke-nedkissade sängar får vi leva med denna hetta. Men ingen fara, jag får sova en annan gång.

För att pigga upp mig ska vi träffa en mäklare som ska titta på vår lägenhet. Vi ska dra igång försäljningsprojektet. Mycket spännande och minst lika skrämmande. Men det är hög tid att blicka framåt mot ett större och mer funktionellt boende för den här familjen. Jag och maken vill ha mer yta, fler sovrum och en liten tomt. Dottern vill ha en trappa. Sonen vill för stunden helst krypa tillbaka in i livmodern. Inget nytt under solen med andra ord. I brist på bilder på mäklaren bjuder jag på ett mästerverk som jag själv ligger bakom. Jag kallar fotot ”familjebild nummer femhundratusenåttiotre med väl valda kroppsdelar av tre familjemedlemmar”. Enjoy.

20130807-122013.jpg

Kommentarer

