Jävlar!

Att jag svär en hel del har blivit väldigt tydligt allt eftersom dottern blir äldre. Hon upprepar gladeligen sånt jag säger, på gott och ont. Mina svordomar kommer när jag gör illa mig, när jag blir arg (typ när jag inte lyckas hitta något jag söker) eller när jag är stressad. Jag försöker tänka på att hålla nere på svordomarna, men i ärlighetens namn…är det så jävla farligt med några svordomar här och där?!

Härom morgonen skulle jag hjälpa dottern på med ett par sneakers i hallen. De är lite kluriga att ta på (men de var nedsatta med 70% så det fick det vara värt), så jag satt ned och höll i plösen och hälen medan hon skulle sätta i foten. Det var bara det att hon liksom stötte i min tumme med sin häl så att det inte riktigt funkade. Då hände det. Hon väste ”jävlar!” mellan tänderna. Maken, som även han befann sig i hallen, tittade på mig och konstaterade högt att det här minsann var mitt verk. Och jo, det är nog så.

20130820-122242.jpg Här är för övrigt favoritskorna, som går under namnet ”muffinskorna”. Även dessa köptes på rea inför ett bröllop i sommar. Det är inte det enklaste att hitta skor till en jävligt bestämd fyraåring. Hon hävdar att de är alldeles perfekta förskoleskor, och då särskilt när man ska vara i skogen. Jag och hennes far ställer oss aningen mer tveksamma till det hela.

Kommentarer

