Knäckskiterier och ångestmedicinering

Det här med att sälja sin bostad leder onekligen till ett visst spänningsmoment i vardagen. Särskilt när man säljer innan man köper nytt. Imorgon är det förhandsvisning och jag kommer skita knäck torsdag och fredag! Det kan ju bli så att vi har sålt vår lägenhet innan den här veckan är över. Ja herregud så nervöst. Samtidigt som det ska fixas inför visning håller minstingen på att få två tänder till. Och så är han mitt uppe i en utvecklingsfas. Och är förkyld med lättare ögoninflammation. Det går bra nu.

Mitt i allt detta, eller egentligen redan för ett par veckor sedan, trappar jag ner min ångestmedicin. Det sker högst odramatiskt och av den enkla anledningen att jag fick slut på den styrka jag ätit nåt år och råkade ha tabletter av en något lägre styrka hemma. Än så länge funkar det alldeles utmärkt. Jag känner av lite yrsel och lätt tryck över bröstet emellanåt (det gör jag förvisso i vanliga fall med om jag är redigt stressad). Men inte värre än så. Jag hade egentligen tänkt vänta tills jag slutat att amma helt men det här blir nog bra det med. Nu kommer förhoppningsvis mina lite väl livliga drömmar återgå till lite mer normala drömmar. Det ser jag fram emot. Och jag kommer förhoppningsvis bli lite mindre burkig till sinnet. Skönt för mig men kanske inte lika skönt för maken. Jag är ju en känslomänniska av rang.

Kommentarer

