Värsta rebellen

Jag och lillebror har vart iväg på en liten sväng med bilen för att titta på ett hus i närheten. Resan skulle ta tio minuter. Inom trettio sekunder hade lillebror somnat och det kändes dumt att inte köra vidare så att han fick sova lite till. Jag hade dock ingen lust att stänga av gps’en eftersom att jag då skulle behöva sätta igång den under körningen. Istället fick jag och tomtom en intressant stund tillsammans i bilen.

– Håll till höger. Sväng till höger vid nästa avfart.
– Hehe
– Högersväng om 50 meter.
– Hehe
– Sväng till höger.
– Hell no!
– Sväng till… Fortsätt rakt fram. Sväng till höger vid nästa avfart.
– Muahahahaha
– Om 800 meter, ta avfarten till höger, därefter sväng vänster.
– Hehe
– Ta avfarten till höger.
– Nej.
– Sväng till hö… Fortsätt rakt fram. Sväng till höger vid nästa avfart.

Så höll vi på till Södertälje typ. Sen gjorde jag som tomtom sa, för att hinna till visningen.

Kommentarer

