Det är på nätterna det händer

Det där träningskortet jag köpte ligger tryggt i min plånbok, skrämmande lite använt. Det är dock inte av lathet. Nej vi har varit sjuka i omgångar (mest jag och bebis). Jag har haft det nog tufft att ta mig uppför backen mot huset. Men nu börjar det reda upp sig. Jag siktar på att vara på gång redan på tisdag.

Det är klart att det svider när man vet hur mycket det här kortet kostar. Och om man skulle börja räkna på hur mycket varje träningstillfälle kostat mig. Så vi struntar i det.

Egentligen gör det inte så mycket för jag är ändå ute och joggar om nätterna. Nästan varje natt den senaste veckan har jag gett mig ut på stärkande joggingturer. Och jag måste säga att jag har förvånansvärt bra kondition. Jag svischar fram längs vägarna med ett leende på läpparna. Sen vaknar jag. Jag räknar med att min kondition förbättrats avsevärt även i vaket tillstånd efter det här.

Kommentarer

