Ingen förstår mig

Så här är det – jag älskar hösten! Jag älskar när löven ändrar färg och träden blir till färgsprakande konstverk. Jag kan inte få nog av att titta på alla dessa vackra träd. Jag älskar att sparka i lövhögarna. Och jag älskar när det blir lite kyligt, så där så det biter lite lätt i kinderna och halsduken måste på. Min familj är dock inte med på noterna.

Många är de gånger (ja, dagligen på väg till och från förskolan som allra minst) jag predikar för min dotter om dessa ljuva trädkronor. ”Titta! Så vackert!” utbrister jag. ”Var då?” svarar dottern. ”Jamen, träääden. Titta!” fortsätter jag. ”Var då?” undrar dottern igen. ”MEN SER DU INTE TRÄDEN? LÖVEN? DET ÄR JU VACKERT!” näst intill vrålar jag. ”Jaha?” svarar min förstfödda. Och så håller vi på. Dag efter dag.

Det går inte bättre med maken. Sist jag predikade om hösten tittade han på mig och sa ”Ja, du älskar hösten. Okej. Vi vet det nu.” som om han liksom inte kunde förstå dess storhet.

Inte ens familjens yngsta familjemedlem är helt med på noterna. Han liksom bara tittar på mig som om jag vore en utomjording. Och när jag lade ner honom i en lövhög härom dagen för att ordna ett fint höstfotografi såg han ut som om jag lagt honom i bajs.

20131016-140204.jpg

2 thoughts on “Ingen förstår mig

  1. Jag förstår dig. Det är fantastiskt med alla färgskiftningar. Stå på dig och fortsätt övertyga åtminstone barnen. De köper det nog till slut fast det kan nog ta ett antal år. 😉

    Gilla

Kommentarer

