Hon känner mig väl

Måndag morgon och båda barnen bestämmer sig för att ta sovmorgon. Halv åtta vaknade jag och sonen till liv, bara för att hitta maken och dottern i djup sömn inne i hennes rum. En av få morgnar som vi hade behövt vakna tidigt. Men skönt var det i vart fall.

Jag och barnen gjorde oss i sakta mak i ordning för att gå mot förskolan. Dottern stod och tittade på när jag försökte hitta några rena kläder till mig själv (det här med tvätt har inte varit särskilt högt prioriterat så här i flyttider). Jag hoppade (nåväl) i ett par jeans och en tröja när dottern utbrister ”Sen, när du kommer hem, kan du ta på dig dina mjukisbyxor mamma”.

Vägen mot förskolan tog lite tid eftersom att vi var tvungna att titta noga på all frost i gräset. Vackert och spännande att se hur vintern närmar sig med stormsteg.

20131021-100645.jpg

Nu sitter jag i soffan medan sonen sover i sin säng. Och mjukisbyxorna är på.

Kommentarer

