Spindelklänning och…spindeltrosor?!

Jag glömde berätta det bästa med hela halloween-grejen – jag och barnen åker till Norrland tre dagar innan själva halloweenfesten på förskolan äger rum. Jag fick veta det i måndags. Men frukta ej – spindelklänningen kommer att komma till användning ändå. Vi ska nämligen på spökmiddag i norr! Vad det hela innebär vet jag inte mycket om, men dottern är heltaggad.

Ikväll vid nattningen frågade jag henne om hon hade några idéer om vad jag kunde ha på mig. Hon funderade en lång stund innan hon svarade ”Jag vet! Du kan ha spindeltrosor!”. Jag kommer med andra ord inte att komma klädd som Freddy Krueger.

Kommentarer

