Nya grepp att tysta mamma

Dottern har hittat ett nytt sätt att tysta mig när hon inte gillar vad jag säger. Typ när jag ber henne att sluta knuffa lillebror. Eller när jag ber henne att sluta hoppa ut i vägen när vi går på trottoaren. Eller när jag ber henne att inte skrika i affären. Då tittar hon argt på mig och fräser

Tysta leken börjar nu, den som pratar åker ut!

Och jag kommer av mig. Så det funkar onekligen. Men jag brukar ”åka ut” rätt snart eftersom att jag inte riktigt gått med på att leka tysta leken.

Kommentarer

