It’s gone!

Den där rackarns visdomstanden är nu ett minne blott. Helt utan sedering opererades den ut nu på eftermiddagen. Det var ett bändande utan dess like. Tandläkaren var en fena på att lirka ut rötterna utan att demolera käken alldeles. Jag inbillar mig det i alla fall.

I skrivande stund har bedövningen släppt och min förmåga att gapa är högst begränsad. Jag är dessutom rätt öm och börjar bli svullen, så någon mat blir det inte just idag. Håller tummarna för att jag kan pilla i mig nåt imorgon. Jag ska trots allt roa en son med dålig förmåga att förstå sig på mina nedsatta energinivåer, så mat är det minsta man kan begära.

20131119-203953.jpg Här kommer dagens bild. Det är alltså på vänster sida tanden tagits bort. Än så länge bara lite svullet, men vänta bara tills i övermorgon! Känseln i underläppen verkar jag få behålla i alla fall. Hurra!

Kommentarer

