Fail på den liksom

Jag har låtit bloggen vila några veckor. Detta i brist på inspiration samt mycket annat som behövt min uppmärksamhet. Vi har dessutom levt lite som i vakuum. De senaste sex veckorna har vi inte kunnat göra något åt vårt hem, helt enkelt för att vi inte bott i det. Men nu. Nu är vi husägare! Tjolahopp så spännande det känns.

Första dagen, när flyttgubbarna bar in alla våra pinaler, upptäckte maken en varningslampa som lyste på bergvärmepumpen (ja eller om det är en bergvärmepanna)(ni hör ju vilken stenkoll jag har). Så det var bara att ringa till bergvärmepumpsmänniskorna (bergvärmepannemänniskorna?!)och höra om någon av dem skulle vilja vara så vänlig att göra ett besök hos oss innan jul. Det ville de. Sedan dess har vi klurat på om vi verkligen behöver renovera källaren. Jag menar, lite fukt är väl inte så mycket att bråka om?

Idag var dagen kommen. En trevlig fixarperson kom hit med sin stora väska, tittade på pumpen (pannan?!), kopplade dit några kablar och sa att det där såg ju bra ut. Han frågade hur starkt själva varningslampan lyst och jag sa att jag bara sett den lysa som den gjorde där och då (alltså rätt svagt). Han menade då att den inte alls varnar för nånting, utan att den alltid lyser så. Sen visade han mig hur lampan ska lysa när något verkligen är fel. Så nu vet jag det. Jag skämdes en gnutta. Men så påpekade jag att det här blev ju betydligt billigare än att byta ut hela schabraket.

Snart ska vi börja renovera källaren.

Kommentarer

