Känner du som jag när du ser det här?

Det här är vårt städskåp. Rafflande va?

20140114-151351.jpg Här spenderar jag en hel del tid varje dag. Inte för att jag älskar att städa eller för att jag ägnar särskilt mycket tid åt det. Nej, här hänger jag för att sonen älskar städskåpet.

Han kan vara oerhört missnöjd tills man närmar sig skåpet. Då öppnar han dörren, slutar gnälla, plockar ut nappen och börjar prata. Oavbrutet. Han sträcker sig efter dammsugarslangen och drar lite i den. Pratar med den. Lyfter upp en behållare med rengöringsmedel och studerar den ingående. Och så pratar han med den.

Han vill dock inte göra detta själv. Nej han är inte helt övertygad om att det inte är lite farligt det som finns där inne. Så här sitter vi. Och tittar på dammsugaren. Och dricker kaffe.

20140114-152051.jpg Idag fick dammsugaren komma ut ur skåpet. Jag funderar på om jag ska ta bort riskornen som jag ser under köksbordet i detta nu.

Kommentarer

