Vaknar upp till en ny dag

Det spritter i kroppen så som det bara gör när man har en hel dag framför sig. En dag att fylla med vad helst en önskar. Jag hoppar upp ur sängen med en skaparglädje som inte vet några gränser. Tar några danssteg på vägen ut ur sovrummet i rent glädjerus. Går in i badrummet för att hämta glasögonen. Stannar framför badrumsspegeln och inser att jag fått all skönhetssömn jag behöver.

IMG_1298.JPG

Med det sagt tar jag min ömma kropp och placerar mig under en filt i soffan med en kopp honungste, i hopp om att halsen ska må bättre.

2 thoughts on “Vaknar upp till en ny dag

Kommentarer

