Projektlederi

Vi har några avslutade, pågående och framtida projekt här hemma – både stora och små. Det blir lätt så när man bor i hus. Särskilt när man bor i ett hus som har några år på nacken och som dessutom börjar behöva rustas upp. Och det trots att huset varit älskat och omskött av tidigare ägare. Det är lätt att ätas upp av alla projekt. Ett annat alternativ är att gå in i förnekelse. Det känns lite som att vi har varit där en stund.

Idag möttes jag av ett av de mindre projekten här hemma. Helt oprovocerat stod det framför mig och liksom hånlog åt mig. Allt medan jag försökte mota bort ett annalkande migränanfall med hjälp av tabletter. Det enda jag gjorde var att liksom blicka mot bron (ja eller trappen då för er som inte kommer från norrland) en lite längre stund än vanligt.
IMG_1434.JPG Här ser man ett av de större projekten – jättesandlådan. Eller rester från dräneringen kanske man kan säga. Här ska det alltså ordnas med nytt gräs. Hela gräsmattan behöver fixas – den blev ojämn och jävlig under dräneringsarbetet. Men det är ett framtida projekt. Vi tittar lite närmare.

IMG_1435.JPG Nu börjar vi närma oss. Här har någon målat lite på väggen. Det är nån bokstav, ett hjärta och nåt som skulle kunna liknas vid en bokstav till. Jag gissar att min man varit i farten och försökt uttrycka sin kärlek för mig. Han kunde väl skrivit ett kort kan man tycka. Man kan lätt tro att nästa projekt är att se till att få bort ritningen från grunden, men det är inte det som ligger närmast i tiden att åtgärda. Nej, vi höjer blicken lite…

IMG_1433.JPG
Här har vi dem – sommarblommorna! De som var så vackra (nåväl) under sommarmånaderna har nu både dött och börjat förmultna i sina krukor, som är fulla med regnvatten. Jag tror inte att någon imponeras av denna installation. Och idag tänkte jag ta tag i det. Men så gick diskmaskinen och fick för sig att börja djävlas så jag fick ta tag i att handdiska en massa skitig disk istället och fixarorken tog slut. Med lite tur faller andan på till helgen igen! Om inte får detta bli min nya julinstallation.

3 thoughts on “Projektlederi

  1. Jag ÄLSKAR att det inte bara är vi som har detta lilla projekt kvar! Blomlåderna hänger kvar och retas med vissna sommarblommor. Att de inte bara plockar bort sig själva!?

    Gilla

  2. Ping: Det blidde en pumpa! | Lagoma Linnea

Kommentarer

