Försök till utrensning nr 25943890

Hur mycket saker kan man samla på sig egentligen?! Jag tyckte att vi gjorde en grundlig rensning inför flytten till huset, men nu har jag sju flyttlådor fulla med saker som ska säljas och skänkas bort. SJU! Hur är det möjligt?! Det är framför allt barnrelaterade saker – kläder, leksaker och sköta-barn-pryttlar. Och det känns som ett sånt jätteprojekt att göra sig av med allt.

Härom dagen började jag rensa i röran. Jag lyckades ta mig igenom en flyttkartong. Och jag la ut annonser på tradera, Facebook och citiboard. Hittills har jag sålt/blivit av med noll (0) saker. Jag funderar på att spara allt till våren och ordna en gårdsloppis. Skaffa ett partytält där jag kan ha min alldeles egna lilla loppis-affär. Sen kan jag åka runt med skrutti-bang-bang-bilen i västerort och sätta upp hemmagjorda skyltar. Så får det nog bli.

IMG_1301.JPGBild tagen under sorteringsarbetet, från soffan där jag hamnade rätt snabbt när jag insett vad jag just påbörjat.

Kommentarer

