Det blidde en pumpa!

Nej, den där installationen ute på bron kröp inte iväg av sig självt. Jag fick helt enkelt hjälpa den på traven lite. Pelargonerna fick flytta in i garaget över vintern (Kan man göra så?! Jag menar – överlever de det?). Och alla döda blommor pryder nu den allt större komposthögen på baksidan av huset.

Istället för blommor fick jag igår för mig att jag skulle karva en pumpalykta. Det var egentligen dottern som tjatat sig till detta. Men efter att ha försökt gröpa ur pumpan tillsammans med två ivriga barn som slängde pumpaklegg över helga köket tyckte min man att det var en bättre ide att slutföra det hela när barnen somnat. Sagt och gjort. Så snart barnen somnat började karvandet. Men jag fick inte gå all in så att säga, eftersom dottern bildgooglat tidigare på dagen och därefter bett mig om en pumpa som inte såg så fasligt läskig ut. Så det blev en snäll pumpa.

IMG_1485.JPG

IMG_1480.JPGNu har vi alltså utedekorationerna klara en stund. Ja eller tills pumpan ruttnat ute i höstrusket. Då får jag väl julpimpa huset istället.

One thought on “Det blidde en pumpa!

Kommentarer

