Fixardag

Jag fick nån slags energi imorse och kände att det var dags att göra nånting. Det måste vara den extra timmens sömn som gav mig kraft. Eller det hade kunnat vara så om jag inte haft två barn som inte förstår det där med att få sova en timme extra, utan som vaknar precis lika tidigt som vanligt.

Nåväl, den nyfunna energin behövde ta vägen nånstans så jag började putsa fönster. Det var en bra ide då dottern gärna ville hjälpa till. Så hon putsade och jag instruerade henne – bra arbetsfördelning!

IMG_1483.JPG Utemöblerna fick flytta in under en gigantisk presenning bakom huset. Och torkvindan fick flytta in i garaget. Sen fick det nyinköpta fågelbordet en plats i häggen. Här var det dottern som instruerade mig om var den skulle hänga, allt medan hon klättrade runt i trädet och gestikulerade vilt.

IMG_1525.JPG Ett gäng tulpanlökar åkte ner i rabatten. Och krukorna vid vägen fick nya blommor. Får se hur länge jag orkar hålla dem vid liv men nån vecka borde det gå i alla fall.

IMG_1527.JPG Slutligen fick pumpan på bron två små kompisar, som jag dock inte orkade karva i.

IMG_1528.JPG Ja herrgud, dagen är inte slut än. Jag kanske hinner byta panelen runt taket och gräva upp gräsmattan innan dagen är över!

Kommentarer

