Middagskonversation

Sonen – KLAR!
Jag – Är du klar!
Sonen – Mmm…klar.
Sonen stoppar in mer pasta i munnen.
Jag – Men du…du är ju inte klar om du fortsätter att äta.
Sonen – KLAR (med munnen full av pasta)
Jag – Nja, du äter ju fortfarande…
Sonen – KLIVA NER!!
Jag ställer undan hans tallrik, torkar av honom och drar ut stolen så att han kan kliva ner. Han ställer sig på stolen och kliver över till min stol och sätter sig i mitt knä.
Sonen – Älskar mamma!
Jag smälter en aning.
Jag – Och jag älskar dig!
Sonen – Älskar storasyster (han säger inte storasyster utan hennes namn)! Älskar pappa! Älskar bilen! Älskar paddan! Älskar bordet! Älskar bajskorv.
Jag – Se där ja!
Sonen – Ramla ner!
Jag – Vem ramlar ner?
Sonen – Jag (säger sitt namn) ramlar ner!
Jag – Oj då.
Sonen – Oj oj oj…
Jag – Hur gick det då?
Sonen – Stackars mig! (Säger sitt namn)
Jag – Ja stackars dig.
Sonen – Mmm…stackars lilla mig.
Så hoppar han ner från mitt knä och letar reda på nappen.

One thought on “Middagskonversation

Kommentarer

