Hurra för pappa!

Farsdag firades utan barnens pappa, som inte kunde åka med till norr. Däremot fick jag fira med min alldeles egna pappa och det är inte fy skam ska ni veta. Min älskade lilla pappa som alltid finns där och är världens snällaste. Och som svarar i telefonen närhelst på dygnet man behagar ringa honom… bara en sån sak!

Det har ätits tårta så att den nästan kom ut genom öronen. Mandelbottnar med blåbärsmousse mellan, som min mamma hade bakat. Mitt i allt tårtätande sprang ett gäng sockerhöga (här ville autocorrect skriva ”sockersöta” men där och då var det inte det ord jag hade i åtanke) (inte ens lite) barn runt och visste knappt vad de skulle göra av sig själva.

Det hela kulminerade när vi skulle åka hem och dottern blev minst sagt besviken för att jag inte tagit med hennes pyjamas. Jag borde förstått att hon ville ta på sig den inför den hela 7 minuter långa bilresan hemåt. Det slutade med att hon kastade av sig kläderna och åkte naken hem till mormor och morfar. Men nu är ordningen återställd – pyjamasen är på och jag är förlåten för att den inte kom med in the first place.

IMG_1797.JPG Tårtan – som var betydligt godare än den ser ut på den här bilden. Barnens pappa firar vi näsa helg istället.

Kommentarer

