Hjälp, mamma!

Vi ligger i sängen, jag och barnen, och har just läst god natt-saga. Dottern har precis somnat. Sonen ligger och pillar i mitt hår. Så tar han ena handen och knuffar på min axel, samtidigt som han sticker in den andra handen under min rygg. Sen ligger han och tittar på mig och flinar bakom nappen.

Sonen – Hjälp, mamma!
Jag – Vad är det?
Sonen – HJÄLP, mamma!
Jag – Vad behöver du hjälp med?
Sonen – Fastnat handen!!
Jag – Oj då.
Sonen – Ojojoj…fastnat. Mamma hjälpa!

Jag hjälper honom att komma loss från den fruktansvärda klämolyckan och håller tummarna för att han strax ska somna. Han själv ligger och ler.

Kommentarer

