Saker man hör sig själv säga

Jag är lyckligt förskonad från de flesta lämningar på förskolan. Det är av rent schematekniska skäl då jag böjar så pass tidigt på morgonen att förskolan inte har öppnat än när jag skulle behöva lämna. Tack och lov är vi ju två föräldrar som hjälps åt, annars skulle jag behöva byta jobb. Idag är dock den andra föräldern på tjänsteresa och det är upp till mig att ordna både lämning, jobb och hämtning. Så jag har fått ta delvis föräldraledigt idag för att det ska fungera.

Morgonen gick förvånansvärt smidigt. Barnen höll sams, klädde på sig utan bråk, höll mig sällskap när jag duschade genom att ställa frågor till mig oavbrutet och åt frukost hyfsat snabbt och kladdfritt. Sen på med kofta och skor och in i bilen för en tur till förskolan (har man ont om tid så har man). Lämna stora barnet på sin avdelning, säga god morgon till pedagogerna och hej då till dottern. Ut genom dörren för att lämna sonen på hans avdelning då jag kommer på att jag lämnat handväskan och en kasse på dotterns avdelning. Jag går in igen och säger till en av pedagogerna som står i hallen att jag glömde handväskan och viktiga papper. ”VITTIGA PAPPEJ!” ropar sonen till pedagogen och nickar, som för att understryka hur viktiga dessa papper är. Så kommer vi ut igen och jag undrar i mitt stilla sinne varför jag sa att jag hade viktiga papper med mig. I kassen fanns nämligen en tom papperssamlare.

IMG_2037.JPG
Nåväl, nu är det bara hämtningen kvar. Ja och jobbet såklart…

Kommentarer

