Ett frukostlöst stycke människa

När man blir av med sin frukost blir man lätt lite trött. Kanske lite vresig också om det vill sig illa. Imorse ville sonen gärna stoppa i sig merparten av min frukost. Inte för att han själv inte fått något att äta. Nej, han hade både druckit välling och ätit en macka innan jag ens hunnit fundera över vad jag själv skulle äta. Men jag fick i mig lite kaffe i alla fall. Och det kändes som en bra grund innan en tur till lekparken.

Väl i parken lektes det oavbrutet medan jag stod bredvid som en småtrött åskådare. Det lektes hej vilt och inget barn hade det minsta intresse av att gå hem och äta lunch. Till sist utbrast jag ”Nu går vi! Jag måste få äta NÅNTING idag i alla fall!”. Då räckte dottern en halv banan till mig med orden ”Här mamma, jag hör att du behöver få i dig nåt.”. Med de orden gick vi hem.

IMG_2078.JPG En vän mor som inte bara blev av med sin frukost utan även båda sina mössor.

Kommentarer

