Adventsfirande och sånt

Vi fick förstärkning av mina föräldrar i helgen. Herre jistanes så skönt när det var en del att rodda med. Och med ”en del” menar jag främst sonen. Han var sjuk hela förra veckan vilket har påverkat sömn och ork hos samtliga i familjen. Så besöket gjorde att vi hann göra lite advent här hemma.

I lördags fick jag och mamma nån slags shopping-psykos på Ulriksdals trädgård och handlade julblommor och dekorationer så att det knappt fick plats i bilen. Förra året blev det inget riktigt julpyntade här hemma eftersom att vi var helt nyinflyttade och istället dekorerade hemmet med flyttkartonger. Så jag skyller väl på att jag har lite att ta igen.

I vart fall – julgrupper skulle det bli! Problemet för en människa med hyfsat kontrollbehov är när barnen vill hjälpa till att göra julgrupperna. Jag får lite lätt panik och börjar (nästan) slå bort deras händer när de vill klämma på blommorna, pilla på mossan och gräva jord ur påsen. Jag vill liksom göra på mitt sätt. Så man kan inte påstå att det hela blev en pedagogisk sammankomst. Men jag tänker ta igen det imorgon när barnen ska få dekorera pepparkakshuset helt själva. Vi får se hur mycket panik jag får då!

IMG_2181.JPG En av alla julgrupper.

IMG_2176.JPG Adentsstaken med tre använda ljus (det var det som fanns hemma i ljusväg).

IMG_2177.JPG Jamen ni ser ju – it goes on and on and on…

Kommentarer

