Jamen hur firar ni bröllopsdag då?!

Jag och maken har varit gifta i 5 år idag. Det är alltså fem år sedan vi körde i ösregn mot Nyköping där vi gifte oss i rådhuset, med två vänner och en sex månader gammal dotter som vittnen. Där vi gifte oss i en sal med högt i tak och skotthål i väggen. I största hemlighet.

Vi firar med att jag äter ute med en god vän. Det är väl så man gör?! Jag och just denna vän har känt varandra i tjugo år. Så jag tänker att det är värt att fira det med. Vi hade ändå ingen barnvakt…

Men imorgon ska vi åtminstone äta en god middag ihop. Jag och min man. Och jag har handlat den present jag spanat in senaste veckorna. En present i trä. Och kanske ska vi festa till det med att byta ett filter i ventilationen. Det är väl sånt man gör när man firar att man varit gifta i fem år. Eller?

IMG_2229.JPG En charkbricka to die for som inledde kvällens middag.

Kommentarer

