Granen är på plats!

Sen vi fick mer plats hemma har vi skaffat en stor gran till jul. Jag beställde en gran från en ekologisk odling som levereras till dörren i Stockholmsområdet. Får se hur nöjd jag är över just den ekologiska biten när det börjar krypa runt ohyra i vardagsrummet. Men det är ju sånt man får leva med när man envisas med att plocka in naturen i huset.

Nåväl, granen levererades snabbt och smidigt. Sen var det bara den där lilla detaljen med att få julgranen att rymmas i julgransfoten. Med hjälp an en såg, en yxa och en sekatör var det fixat förhållandevis snabbt. Men som maken konstaterade – vi är inga skogshuggare!

Nu har barnen och jag klätt granen. Jag kan dock inte påstå att sonen var särskilt hjälpsam. Han envisades med att vråla efter de dekorationer vi hängt upp och kastade därefter sönder två av mina nya julgransprydnader, bara för att sekunden senare åter vara arg för att nån haft sönder dem.

IMG_2251.JPG Den är helt klart lite väl bred, den där julgranen. Och jag ser nu att vi inte dammsugit bort barren från friseringen.

IMG_2258.JPG Dottern ville ha flera figurer på samma ställe ”för de är ju kompisar!”. Skyll inte på mig om granen blir för tung på ena sidan.

IMG_2254.JPG Även nissarna är på plats.

Kommentarer

