Det lackar mot jul

Tiden rusar fram och jag hänger inte riktigt med. Jag varvar jobb med VAB och försöker däremellan hinna med julstök. Hittills har jag handlar noll julklappar. Jag ska förvisso bara handla fem stycken, men det känns ändå som att jag ligger lite efter. Julafton är, om jag inte är är helt ute och cyklar, den 24 december och det är inte många dagar tills dess.

Istället för att köpa julklappar har jag pysslat med följande:

IMG_2268.JPG Suttit i bilkö på Kungsholmen. Dålig planering med bil istället för pendel. Mycket dålig planering.

IMG_2280.JPG Sett solen titta fram medan jag tittat på inifrån huset tillsammans med sjukt barn.

IMG_2282.JPG Stekt ungefär åttiofemtusentvåhundratre pannkakor åt sjuka barn.

IMG_2283.JPG Sett hur en lycklig familj ser ut.

IMG_2311.JPG Dekorerat pepparkakor med barnen. De åt mest strössel.

IMG_2288.JPG Ritat alla my little pony’sar som finns.

IMG_2315.JPG Lagat köttbullar till en julmiddag.

IMG_2316.JPG Monterat ihop en lampa i många många delar som maken fick i bröllopspresent.

IMG_2322.JPG Ätit julmat.

IMG_2332.JPG Målat naglar på tre av fyra familjemedlemmar samt skrubbat badrumsgolvet på utspilld illrosa nagellack. Det luktade aceton i ett dygn här hemma efter det.

IMG_2279.JPG Varit synnerligen välklädd mest hela tiden.

Nu ska jag åter roa ett sjukt barn samt ett friskt barn som inte var det minsta intresserad av att gå till förskolan när syskonet skulle vara hemma. Antar att det inte blir nån juklappsshopping idag heller.

Kommentarer

