Vad är väl en bal på slottet?

Efter att ha vaknat med ett ömmande öga efter en natts bristfällig sömn kände jag att det enda rätta var att ställa in kvällens julfest med jobbet. Det kändes sådär halvkul eftersom att jag sett fram emot den här kvällen. Men när jag halvvägs till pendeln imorse upptäckte att det inte var påsen med ombyte och smink jag hade i cykelkorgen utan en vanlig hederlig soppåse kände jag att it wasn’t ment to be, så att säga.

Så istället för att umgås med mina kollegor hänger jag istället med min febriga tvååring, energiska femårig och vab-trötta make. Och det är inte så illa pinkat. Särskilt inte som tvååringen fyller år just idag. Min stora lilla kille!

Vi firar utan tårta (mest för att sonen inte vill släppa mig tillräckligt länge för att jag ska kunna sno ihop en tårta) men med chips, saft och apelsiner. Och en macka med julskinka till mig. Vi vet hur man festar så att säga.

IMG_2349.JPG

Kommentarer

