God morgon

Herregud vilken fridfull morgon vi haft här i Västerort. Tända ljus, te och mackor, kramar, glada barn och läsa tidningen med P1 i bakgrunden.

Eller så vaknade vi upp till två sjuka barn istället för ett. Jag vet inte hur ni har det med tvååringar i er närhet, men är det något som en tvåårigar är bra på så är det att ändra sinnesstämning. Tvååringen i den här familjen har liksom andra tvååringar svårt att berätta vad som är fel utan känner bara att nåt inte känns bra i kroppen. Och då blir han arg. Jättearg! Däremellan är han helt ok. Men det svänger snabbt. Stora barnet har å andra sidan inga som helst problem att berätta vad som känns fel och håller inte igen med adjektiven en dag som denna. Så särskilt fridfullt blev inte denna morgon heller.

Det hela nådde sin kulmen när jag efter många om och men äntligen fått lite frukost framför mig och sonen kommer springandes till mig (arg som ett bi bör tilläggas) och daskar en toaborste i mitt knä. Där nånstans kände jag att ribban var lagd för dagen.

Men nu ska jag inte vara sådär sur och tvär. Nej istället ska jag återgå till att rita alla karaktärerna ur ”Littlest Pet Shop”, som tydligen är det som gäller för dagen. Samtidigt som jag bygger tågbana och leker ”inte välta julgran”.

IMG_2396.JPG ”Vassego mamma!” sa sonen och sköt fram ett massakerat änglaspel till mig, samtidigt som jag sanerade bordet från löskokt ägg. Han är bra fin ändå den där sonen.

Kommentarer

