Nu är glada julen slut

Medan maken tar hand om en hemlängtande son i norr försöker jag göra nåt nyttigt så att inte hjärtat brister och jag vansinneskör uppåt landet. Och nyttiga saker att göra finns det gott om här hemma.

Idag bestämde jag att julgranen gjort sitt. ”What the fuck?!” kanske du nu utbrister. Det är ju trots allt tre dagar kvar till julafton och en julgran kan tyckas viktig i detta läge. Särskilt då den redan finns på plats. Men om igen vattnar en gran under tre veckor i en julgransfot kan jag meddela att den börjar se rätt sliten ut. Den har liksom säckat ihop och tappar barren. Otacksamma växt som inte nöjer sig med att bli fint pyntad utan kräver vatten också!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f63/41540758/files/2014/12/img_2459.jpg Julgranen i all sin (hopsäckade) prakt.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f63/41540758/files/2014/12/img_2455.jpg Pyntet har fyllts på efter hand. Här har en bil letat sig in bland grenarna.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f63/41540758/files/2014/12/img_2456.jpg Och här nåt slags halsband tror jag.

Det är för övrigt en hel del spindelnät i vår ekologiska gran, vilket stärker mig i min övertygelse att granen ska ut idag.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f63/41540758/files/2014/12/img_2462.jpg Here we go!

Kommentarer

