Något felpackad

Det här med att packa iför en resa måste jag säga att jag är rätt bra på. Jag brukar helt enkelt strunta i att ta med det mesta. Eftersom att jag skickade iväg man och barn från hemmet redan i lördags hade jag påbörjat packningen åt mig själv i god tid den här gången. Men jag kan nog inte påstå att det var en fördel. Ett plagg här och en hårborste där.

Så på väg hem från jobbet igår kom jag på den där lilla detaljen att jag bara handlat två av fem julklappar till barn och syskonbarn. Samt att maken inte kan handla några julklappar där han är (på grund av sonens tillfälliga tvåårinspsykos som kräver hans fulla uppmärksamhet). Så jag stegade in i första bästa leksaksaffär och lyckades hitta de klappar som saknades.

Jag kom hem och kom på att paketen behöver packas ner i resväskan. I den lilla kabinväskan, bör tilläggas. Jag har nämligen inte tid att varken checka in eller vänta på ett bagage just idag. Nej nu ska det gå undan och då är det lätt och liten packning som gäller. Så paketen åkte ner i den lilla väskan. Sen fick det plats för några klädesplagg och det viktigaste från badrummet. That’s it.

Så på vägen ut mot Arlanda tittade jag på hur vädret kommer bli i norr framöver. Och gissa vad? Det blir ingen söderhavsvärme! Inte ens nära.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f63/41540758/files/2014/12/img_2499.png Jag har med mig noll långkalsonger, noll täckbyxor, noll tjocksockar, noll varma vantar och noll mössor som inte släpper igenom väder och vind. Men tre stora paket har jag i väskan!

2 thoughts on “Något felpackad

Kommentarer

