Och på den tredje dagen tvättade hon sig

När man går på halvfart och utetemperaturen sjunker ned mot 20 minus under dagen är jag inte den första att hoppa in i duschen. Inte om jag ska ut i friska luften i vart fall. Nej då behåller jag gärna varenda lilla gnutta fett som kan tänkas finnas på huden. Men nån gräns har även jag. Eller i alla fall min syster.

Idag påbörjades det tredje dygnet utan dusch. Min syster meddelade mig med bestämd röst att om jag inte ens tvagat ”de mest utsatta kroppsdelarna” var det hög tid nu. Så jag hoppade snällt in i duschen. Sedan drog jag på mina nyinköpta mjukisbyxor och var således redo för en ny dag.

Det låga tempot beror på frånvaro av förbättring av synen. Och den dåliga synen gör mig trött och ger mig huvudvärk. Efter att ha konsulterat en ögonläkare fick jag veta att synnedsättningen kan hålla i sig upp till en månad. Tydligen är det helt ok så länge det inte börjar göra ont igen eller om det blir rött. Och det ska så sakteligen bli bättre. Så en månad till av skitsyn alltså. Skoj!

Kommentarer

